Gaming Glasögon

Spelglasögon

Hej! Mina fans frågar mig ofta vilka gaming glasögon jag har på mig när jag streamar! Låt mig först säga att jag tycker den länkade artikeln är perfekt för dig som undrar exakt hur det funkar och går till, så det kommer jag inte gå in på i detail!

Här tänkte jag lista alla märken som finns på markaden samt lite kort text kring dessa.

  1. Gunnars
    1. Dessa är dom populäraste gaming glasögonen på marknaden just nu, dom funkar väldigt bra men är kanske inte alltid så snygga (väldigt gult glas, allt blir liksom lite gulare)
  2. Melaoptics
    1. Inte superpopulära men det är ett svenskt märke och deras glajor ser ut som “vanliga” och det är något man faktiskt kan ha på sig ute utan att skämmas ihjälp 😛
  3. VizionGlasses
    1. Dessa är typ som gunnars fast lite billigare och funkar enligt mig lika bra, den ända nackdelen är väl att de var lite väl små för mitt stora huvud, hehe.

Hur funkar spelglasögon?

home-full-width-1-image.jpg

Figur 1

Som ni ser i bilden ovan så tar linsen bort vissa våglängder av ljuset som kommer från skärmen för att minska stressen på ögonen.

Som ni kan läsa här så kan blått ljus vara bra, men i de flesta fall är de dåligt för ögonen och för sömnen då det kan vara svårt att somna om ni bombar ögonen med blått ljus hela dagen liksom ..

Aja, nog om det! Nu ska vi prata om datormöss!

Själv använder jag en sån här;

Bildresultat för razer naga

‘Razer Naga’, för mig är den min viktigaste kompanjon i skjutandet, speciellt när jag lirar WoW och behöver så många macros som möjligt. Man ska inte underskatta att alltid ha den bästa gaming gearet “I have the best gear” – Imaqpie för det KAN faktiskt göra stor skillnad.

Mitt tangentbord är en Steelseries XZ 2.0 pro med lysande knappar så jag enkelt kan navigera fingrarna när det är mörkt i rummet, dessutom kan man programmera så att bara vissa knappar har olika färger så det är lättare att få in sina macro-kombinationer när man är init to winit.

Det var allt för mig för denna gången!

Taggar: Gaming-Glasögon, Spelglasögon, PC-glasögon, Datormus, Tangentbord, Gaming Gear

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a comment